Svetten rinner

Vilken charmig rubrik jag kom på! Det är ju nästan så att man vill läsa vidare...
 
Nej men hörrni, igår red jag i Karlslund (Örebro fältrittklubb) som är den ridskolan som jag har gått på i några år sammanlagt. Och är det nånting jag känner för ridskolor så är det helt klart att dom är extremt nyttiga! Dels för att vi ryttare får testa på olika sorters hästar, men också att vi måste titta vart vi har varandra under ridlektionen så att man inte brakar in i någon. 
 
Men igår red vi på en av deras utebanor. Och jises vad varmt det var! Jag red i t-shirt men såg ändå ut som en sprängdfylld tomat på slutet.. Hästen som jag har just nu heter Gourmet och vi fick verkligen kämpa igår. Han är nämligen lite lång och seg så det gäller att få igång motorn där bak för att kunna få igång formen där fram. Våran ridlärare körde verkligen hårt med oss och det gav resultat mot slutet av halva ridlektionen. Men usch vad det gick dåligt i början. Kändes bara som att han lullade på lång och tråkig. Även fast jag gjorde tempoväxlingar, öppnor, volter m.m så lossnade det inte riktigt. Men det blev ändring på det som sagt efter halva ridlektionen. 
 
Hur känner du inför ridskolor? Bra/dåligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback