"Hästtjejer vs machomän"

Tidigt igårmorse så fick jag syn på en väldigt intressant artikel som en vän på facebook hade delat. Nyfiken som jag är så var jag tvungen att gå in på sidan för att ta mig en närmare titt. Rubriken "Hästtjejer vs machomän" är ju klockren! För det är ju sant, yngre stallflickor är säkerligen "betydligt starkare mentalt än exempelvis sina jämnåriga, motorintresserade killar." Det beskrivs i artikeln som jag tycker ni alla borde ta och läsa! 

Bland annat tas det klassiska upp att en häst är en häst som man inte kan lägga undan på vinden över vintern för att sedan ta fram på sommaren igen, som man exempelvis kan göra med en moped. Dock kanske man inte förvarar mopeder uppe på vinden utan snarare i garaget haha men ni förstår principen ;)

Just denna delen i artikeln fick mig att rysa, helt seriöst: 

"Hästtjejer är, med andra ord, the shit.

Och redan i tidiga tonåren drillas de i egenskaper som kan göra dem till fantastiska vd- och- chefsämnen i framtiden.
Ansvarsfulla, orädda, strukturerade. Skickliga på kommunikation och samarbete.
Stark självkänsla."


För visst är vi hästmänniskor de om man tänker efter? 
Artikeln kan ni läsa HÄR!


Kommentarer
Jennifer säger:

hahah åh va bra artikeln är, skulle vart väldigt roligt att se alla dessa "machomänniskorna" testa att hålla på med hästar. Att inte kunna trycka på bromsen när det går för snabbt :D

Svar: Ja men precis! Det skulle varit en rolig syn minsann haha :D
Jenny

2014-04-25 | 18:00:30
Bloggadress: http://jennifersandberg.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback