Ändrade planer

Sådärja, nu har jag landat hemma och närmare sagt i soffan efter att ha kommit hem från stallet. Jag åkte dit redan vid kl 14 för att börja mocka och fixa allting. Därefter tog jag in Mack och började göra iordning honom. Han brukar alltid få gå in i boxen när jag tar in honom såhär mitt på dagen, han brukar nämligen kissa de första han gör. Nästan så att man tror att han går och håller sig hela dagarna.. men jag har faktiskt haft span på att han har kissat även ute i hagen haha  

Jag fick reda på att det var träningar i ridhuset = man får hålla sig undan så gott det går för de ekipage som tränar = vi kunde tyvärr inte göra övningen som jag planerat. Tråkigt! Men vi tränade på lite annat smått och gott istället. Till att börja med så värmde vi upp i skritt med ställningen utåt både på volter men även på rakt spår. Därefter jogga vi igång i trav och forma oss utefter volter med inslag av övergångar till skritt för att checka läget. Själva huvudarbetet blev skänkelvikningar och öppnor. Vi fick hålla oss på den övre delen av ridhuset så de funka väldigt bra med en sådan övning. Det gick bättre att göra öppnor i vänster varv än i höger.. Men efter lite lösgörande arbete på volter samt skänkelvikningar undanför höger skänkel så gick det bra även i höger-öppnan.

Vi galopperade även idag! Tjoho vad skojigt de var, de tyckte nog vi båda två. Vi arbetade i galopp endast på rakt spår, vilket vi ska fortsätta med några dagar framöver så att han kommer igång även där. Men åh så härligt det var att få galoppera igen. Hans galopp är så himla underbar! Mot slutet av ridpasset checka jag av igen med att göra öppnor i bägge varv, gick kalasbra så därefter fick han långa tyglar och blev avskrittad både en stund inne och ute. 
 
Mack och hans dundersöta hängläpp tidigare idag. 
 

Kommentarer
Evelyn säger:

Vaad söt!

2014-08-11 | 20:46:50
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback