En otäck händelse

Jag läste på ett forum på facebook som jag är medlem i (hästforum) att det var en kvinna som red i ett ridhus med sin häst när åskan drog över platsen. Olyckligtvis så tog blixten mitt på ridhuset och hela manegen blev som ett elektroniskt fält.. Det svartnade för henne och hon fick åka in till sjukhuset. Som tur var så klarade sig hästen utifrån vad hon beskriver det. Och hennes råd därefter var att inte rida i ridhus som har plåttak medans det åskar ute. Detta har jag aldrig tänkt på förut! Visst kilar man hellre in i ridhuset om det börjar åska ute än att harva omkring lagom osäkert i paddocken.. Men efter inlägget som hon skrev så kommer nog även jag att avstå från att rida överhuvudtaget om det åskar ute. Jag vill varken riskera min hälsa eller Mack's. 

Är det några utav er som har hört talas om detta tidigare? Man ska ha all respekt mot åskan och inte utmana ödet i onödan. För flera år sen slog en blixt ner bakom grannens hus mitt över vägen.. Som tur var så blev det inget större utav det, utan dom kunde släcka det på egen hand. Men visst är det läskigt när det händer, fy sjutton! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback