Fjärilar i magen

Idag är min sista dag på sommarlovet. Och på tal om sommarlov så är det mitt sista sommarlov någonsin, gaah! För imorgon påbörjas det sista året på gymnasiet och jag kan inte bli mer taggad för att vara helt ärlig. Jag har intalat mig själv att verkligen satsa järnet nu på de kurser som vi läser i skolan och verkligen visa framfötterna. Men herregud vad man har utvecklats genom åren, framförallt om man jämför sig själv med när man gick i första året med att nu börja det sista året på gymnasiet. Man har träffat på både mot - och medgångar, lärt sig utav dom och blivit erfarenheter rikare som följer med i bagaget. 


Jag vet att ettorna på våran skola börjar redan idag. Dels för att dom ska få vara ensamma och "lära känna" skolan samt de lärare som blir deras nya mentorer utan att tvåorna och vi treor ska finnas med i bilden. Jag kommer faktiskt ihåg det som om det vore igår när man satt i ett nytt klassrum, bland både nya och igenkända klasskamrater samt med nya lärare. Det var mycket att ta in, såklart! Och att nu påbörja det tredje och sista året känns både helt grymt men ändå konstigt. Vart tog tiden vägen liksom? En bra påminnelse om att leva livet, prestera och leverera för att nå sina drömmar och mål! 


Kommentarer
Kim säger:

Wow, vad stort att börja sista året! :D Började själv nian idag så har ett tag kvar till dess ;)

2014-08-18 | 18:39:05
Bloggadress: http://kimsfoton.blogg.se/
Viktoria säger:

alltså damn, vilken vrålsnygg häst du har!

2014-08-19 | 14:11:45
Bloggadress: http://letsriskourlives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback