Framtidens osäkerhet

Framtiden. Ett osäkert ord för många ungdomar i nuläget. Vilken linje på gymnasiet ska man egentligen söka till när man är 16 bast och går i 9an? Det är ett oerhört svårt val, been there done that. 

Jag har alltid haft en plan att plugga vidare till jurist efter gymnasietiden. Dock ändrade jag mig i våras och ville hellre börja jobba.. Men nu har jag ändrat mig återigen och är inne på att plugga vidare till någonting som har med ekonomi att göra. Jag skulle gärna vilja jobba på exempelvis en bank, och dels så känns det "säkrare" på något sätt att ta tag i kragen och faktiskt plugga i några år för att sedan söka jobb istället för att vara en "skör" tråd och söka jobb efter jobb direkt efter studenten. Det är inte lätt att hitta ett jobb i dagens samhälle! Men med en universitetsutbildning så kommer man åtminstone ett steg närmare att faktiskt finna ett jobb. 


Detta är vad jag vill och tänker just nu. Det kan ändras lika snabbt som vädret här i landet ;) Haha!
 

Kommentarer
Juliaj säger:

Tycker du ska satsa på det du verkligen vill göra, oavsett vad det krävs att ta sig dit. Livet ska vara både givande och roligt :)

2014-08-04 | 14:23:44
Bloggadress: http://juliaj.se
Elin L säger:

Ett tips är att söka fristående kurser på universitetet om man är osäker på vad man vill bli. Då kan man söka jobb samtidigt. Tråkigt att hoppa på ett program och inse att det var fel val, även om man givetvis kan byta närsom. Det brukar vara en fördel att jobba lite och få lite livserfarenhet innan universitetet, beroende på vilken utbildning man tänkt sig. Svåra val, men kul och spännande! Man kan bli precis vad man vill nästan! :)

2014-08-04 | 17:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback