Fredagens planer

Godmorgon allesammans! Hur har ni det? Jag hoppas ni mår bra och är lagom laddade på att det är fredag och snart helg, oavsett om det är klackarna i taket som gäller för vissa medans det kanske blir en mysig hemmakväll för andra! Det sistnämnda blir det nog för min del ikväll. 


Idag ska Mack få vila då han inte har gjort det på hela veckan. Förövrigt så känns han fräsch och precis som "vanligt", så igångsättningen utav honom har gått väldigt bra hittills. Runt kl 16 tiden ska jag och pappa åka till Karlslund, våran ridskola, för att rida då allting kör igång som vanligt idag. Det ska bli både roligt och spännande att se vilken häst man får! Jag funderar även på att ta med Mack någongång och rida honom där istället för en ridskolehäst. Under förra året tog vi med honom ett par gånger och han skötte sig hur coolt som helst! Första gången red vi till och med ute i deras stora paddock - Mack och jag gick först i ledet påvägen dit och det var inga problem alls. Andra gången vi tog med honom red vi i det gamla ridhuset där deras cafeteria finns samt den stora läktaren - inga problem där heller. Och den tredje gången red vi i det nya ridhuset där min ridgrupp brukar vara och det var likaså - inga som helst bekymmer där heller. 


Det skulle absolut vara kul att ta med honom någongång under den närmsta tiden då det har hänt en hel del sen jag tog med honom sist! Inte bara till utseendet utan även i ridningen. Jag får ta ett snack med mina föräldrar och se vad dom tycker och tänker, samt hur det passar för dom. Nu kom vi in på ett litet annat ämne här.. haha, men jag ska hur som helst till stallet innan vi åker till ridskolan för att mocka, fixa höpåsar samt borsta och pyssla med honom. Hoppas ni får en trevlig fredag! 


Kommentarer
Tindra säger:

Vilken jättefin bild. :D

2014-08-15 | 13:20:33
Bloggadress: http://tinddras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback