Glädje rakt igenom

Jag kom hem från stallet för ett tag sedan och från ett väldigt roligt och spännande ridpass. Vi hade tur med vädret, till att börja med, som höll i sig då jag helst ville rida i paddocken vilket vi gjorde. Jag la fram två stycken bommar som låg kanske 10 meter ifrån varandra på ena långsidan. Vi jobbade med bommarna som huvudsyfte i trav då jag både kortade och längde traven över dom. Och på den andra långsidan så gjorde vi av - och igångsättningar från trav till skritt samt skritt till trav. Han lyssnade riktigt bra tillslut och var verkligen med på noterna så fort han skulle igång i trav igen - kul! 


Han var dock lite barnslig i början av passet.. Han hoppade till för typ två saker som han normalt sett inte brukar bry sig om. Vet inte vad han fick för sig haha.. Han fick iallafall lite extra energi pga de vilket jag utnyttjade under passets gång. Han var riktigt fin idag och jobbade på väldigt bra. Mot slutet så galopperade vi även i ett friskt tempo i bägge varv innan jag kortade ihop galoppen en aning. Förövrigt så gick passet bra och jag är riktigt nöjd! Nu intar jag lördagsmys framför tvn med god mat.  Hoppas ni får en fortsatt härlig lördag! 



Mack tidigare idag i sin nya lädergrimma, köpt från Ullared! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback