Kvällens tur

När jag kom till stallet straxt innan kl 17 så hann jag mocka litegrann innan jag plockade in Mack. Han fick gå in och mumsa i sig sitt middagshö medans jag mockade färdigt samt fixade med höpåsar. Vi hade turen att få haka på två andra i stallet som skulle rida ut en sväng - perfekt! Vi tre har ridit ut tidigare tillsammans och de har funkat superbra. Mack fick gå först både då och nu, funkar alldeles utmärkt då han inte bryr sig ett dugg om en häst råkar komma lite för nära baken på honom. Så de är jätteskönt! 

Tillbaka till kvällsturen som vi tog idag då! Vi var ute i nära en timme skulle jag tro. Första delen blev på grusvägar/ grässtigar innan vi gick in i en skog och strosa runt där på en massa stigar - supernyttigt för hästarna att lyfta på fossingarna. Sedan kom vi ut på ängen bakom ridhuset och trava enskilt därute en stund. Mack skötte sig hur som helst bra. Dom långa och stora stegen kom fram under sista biten i skogen haha, han kände väl på sig att vi var påväg hemåt för det gick undan i skritt. Kort och gott så blev det en väldigt mysig kvällstur, uppskattas av både ryttare och häst! Nu ska jag söka efter lite ridövningar inför imorgon. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback