Med eller utan padd?

Någonting som jag verkligen kan rekommendera är att använda bandageunderlägg under benlindorna. Jag inhandlade fyra stycken för flera månader sedan, men jag jag trodde att dom skulle få lindorna att se både tjocka och konstiga ut så därav har jag inte använt dom. Men oj vad fel jag hade! Jag använde bandageunderlägg för första gången under veckan under dom vita benlindorna på bilden nedan. Ett tips är att klippa av dom om man märker att dom är för långa, speciellt på frambenen om de dessutom är lite rundade utav sig i kanterna. De gjorde jag på två utav "paddarna" som skulle sitta på hans framben och det blev jättebra! 


Jag vet inte hur ni gör, lindar ni med eller utan bandageunderlägg? Jag ser inga som helst fel i att linda hästens ben utan några.. inte sålänge man använder sig utav fleecebandage, såklart!  

 
 

Kommentarer
Elin Nilsson Walldén säger:

Lindar iallafall med padd på bakbenen, då hon behöver stödet med padden. Utan är det bara som prydnad men funkar det också och brukar linda frambenen utan :)

2014-08-16 | 00:09:43
Bloggadress: http://nilssonwallden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback