Ny vecka

Godmorgon allihopa! Mår ni bra idag? Dags för ännu en ny vecka som innebär skolstart för många (inklusive mig själv hehe). Idag står stall och ridning på schemat och jag är lite sugen på att hoppa litegrann. Mack ääälskar ju att hoppa så han blir nog inget annat än glad om det ligger framme ett par hinder. Jag hade tänkt att åka iväg till stallet runt eftermiddagen för att mocka och hinna rida alldeles lagom tills hästarna tas in. På så sätt får Mack gå in i boxen efter ridpasset och mumsa i sig sitt middagshö. 



Övningen som jag har tänkt att göra idag, om vi är själva och att det funkar i ridhuset vid den tidpunkten, är att ta fram två stycken hinder som står med ett avstånd på ca 4-5 galoppsprång i mellan varandra. Och varför då? Jo, för att man ska kunna korta och länga galoppen och träna på de. Och målet är då att galoppen ska vara så jämn som möjligt både när man kortar och länger på stegen. Så det inte blir att man exempelvis kortar tre steg för att sedan öka på det allra sista för att komma över på totalt fyra galoppsprång. En väldigt bra övning med andra ord! 
 
HÄR finns det en sida där ni kan kolla på avståndstabeller.  

Kommentarer
Tindra säger:

Låter som en bra övning :)

2014-08-18 | 12:25:08
Bloggadress: http://tinddras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback