Ostadigt väder..

Nu har jag landat hemma och fått i mig god mat i magen, mums! När jag cyklade iväg till stallet idag såg vädret lovande ut, dock några mörka moln runtomkring men just då var det soligt iallafall. Jag mockade och fixade höpåsar i vanlig ordning innan jag hämtade in honom. Och precis när jag var ute i hans hage för att haka i grimskaftet i hans grimma så ringer mamma och berättar att det börja regna hemma hos oss.. vilket är ungefär 10 minuters cykelväg ifrån stallet. Så jag tog in honom då regnet troligtvis skulle fortsätta att dra över oss också. Och vilken tur vi hade! Precis när vi kom in i stallet så började de droppa lite smått därute. 


Så pga av vädret så blev det ingen tur ut tillsammans med mamma på cykel. Däremot så började solen skina igen alldeles lagom tills vi var klara att bege oss, så istället för att rida i ridhuset ännu en gång så red vi borta på ängen. I början var han något stel åt höger när vi jobbade volter och halter i skritt. Men när vi joggade igång i trav så började de lätta på väldigt bra. Vi hann rida i kanske 25 minuter innan de började mullra bland molnen en bit ifrån så då skrittade vi hemåt igen. Det fick bli lite lätt jogging idag vilket vi båda nog uppskattade! 


Avslutar med ett par bilder på Mack tagna idag innan vi skulle ge oss iväg. Han fick ha på sig sina ljusblåa benlindor för första gången (fast dom är ca ett år gamla hehe) tillsammans med ett lika ljusblått schabrak som låg under hoppsadeln. Så tjusigt så! 
 
 

Kommentarer
Tindra säger:

Snyggt!!

2014-08-13 | 19:43:52
Bloggadress: http://tinddras.blogg.se
ɑ n n i k ɑ säger:

Så fin häst :)

2014-08-14 | 14:34:23
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback