Otroliga prisskillnader

Flesta utav er kanske känner igen ridmärket Spooks? De är nämligen de märket vars kläder man numera kan köpa på Hööks, både via deras hemsida men även i butik. Och i mina ögon så är det grymt fina kläder, men till en saftig prissumma ibland. MEN! I höstas när jag ville beställa en väst från Spooks så kikade jag runt på olika sidor och hittade Zalando. Och oj vilket reducerat pris det blev då på västen, mycket billigare med andra ord. Så jag beställde den därifrån istället och sparade mig ett par hundralappar + att det är fri frakt och retur hos dom - smidigt. 


Jag gick nyligen in på Zalando igen för att kika på Spooks kläderna. Och tror ni inte att jag hittade jackan nedan som kostade flera hundra kronor billigare än vad den gjorde på Hööks? Visserligen var jackan från Zalando nedsänkt med 33%, men i överlag så är kläderna från Spooks billigare hos dom ändå. Det är rätt så intressant faktiskt.. varför skiljer det så mycket för i priset egentligen? De första svaret blir att Hööks har butiker runtom i Sverige som ska ha en viss personal som ska ha sin lön, butikens utrustning ska skötas osv = ökad kostnad på kläderna. Men eftersom att Zalando inte har någon fast butik i någon stad utan endast finns på nätet så kan dom skippa alla dessa kostnader som annars skulle behöva täcka just de. Förstår ni vinkeln på de hela? 

Det är faktiskt en grej som jag normalt sett brukar göra när det gäller just hästrelaterade saker såsom ridkläder, hästutrustning osv = Jag kollar från olika hemsidor / affärer och jämför priserna. För när man minst anar de så dyker prylen upp fast någon eller några hundralappar billigare. Jo man tackar, då sparar man de iallafall!
 
Den vänstra jackan från Hööks kostar 1745:- , medans jackan till höger från Zalando kostar 1135:- 

Kommentarer
Kim säger:

Smart gjort! :) Brukar väl ofta vara så med större kedjor att de lägger på en del på priset.. :)

Svar: Ja men precis, så brukar det vanligtvis vara, vilket är synd hehe :)
Jenny

2014-08-10 | 10:02:42
Bloggadress: http://kimsfoton.blogg.se/
Hanna säger:

Åh den jackan är så fin.

Svar: Javisst är den!
Jenny

2014-08-10 | 11:18:00
Bloggadress: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback