Svar på frågestunden!

Här kommer svaren på den första frågestunden jag någonsin har haft. Jättekul och intressant med så många bra frågor. 
 
Ditt favoritresmål? 
Den var svår.. Hmm.. Det står mellan Spanien och Grekland.. Men det får bli Spanien, och närmare sagt Kanarieöarna! 

Favoritfärg på hästar? 
Mörka färger såsom svart och mörkbrun. De faller jag lite extra för! 

Hur eller var fick du syn på Mack innan ni köpte honom?
På Hästnet faktiskt! Efter att ständigt ha sökt på "allroundhästar" så sökte jag på "hopphästar" och vipps så hittade jag hans annons. Jag skickade iväg ett mejl och på den vägen är det! 
 
Vad får dig att vilja fortsätta med hästarna och ridningen? :)
Dels för att jag mår bra utav det och kopplar av när jag vistas i stallet men även för att man får så mycket tillbaka av dessa fyrfotade djuren. Man skapar ett nära band med sin häst som är så personligt och fint. Och sen är det ju såklart förbannat kul också! 

Dressyr eller hoppning? 
Hmm.. Det måste nog bli dressyr om jag måste välja ett alternativ. 

Storhäst eller ponny? 
Pågrund av att min ponnytid inte var så särskilt lång så blir svaret storhäst! Jag slutade att rida ponny när jag var 13 år kanske och började då att rida mammas foderhäst Jenka som var en liten storhäst kan man väl säga, endast 155 i mankhöjd, ungefär. 

Hur många är ni i din familj? 
Vi är totalt fem stycken. Mamma, pappa och två äldre bröder. 

Har du några husdjur? 
Kram :)
Tyvärr inte :( Om man inte får räkna med en häst som ett husdjur haha! Vi hade en katt för några år sedan men han blev troligtvis påkörd eller någonting liknande så när vi var iväg till Strömsholms djursjukhus så fick vi avliva honom. Han var då 12 år och vi hade haft honom sen han var ett par månader gammal då han var en vildkatt som adopterade oss hehe. Så i 12 hela år hade vi en katt, men tyvärr inget husdjur i nuläget. 
 
 
Varför började du blogga? :) 
De var en bra fråga! Min första blogg hade jag tillsammans med en vän och vi skapade den för nöjets skull och självklart för att skriva av oss från våran vardag med dåvarande hästar och ponnyer. Detta är den första bloggen som jag har själv och tanken med den är att ni läsare ska få följa med i svängarna mot framtida tävlingar med Mack :) 
 
Favorithäst genom åren? 
Det blir helt klart ett d-ponny sto vid namn Citron! En riktig läromästare som jag red i många år, därefter blev hon min foderhäst innan hon fick vara en läromästare för andra ryttare. Men hon lärde mig både det ena och det andra. Jag kunde inte ha en bättre läromästare vid den åldern. Det var med henne som jag tävlade för första gången, en seriedressyr och en pay n jump. Tyvärr insjuknade hon under senare år och fick fång, numera betar hon på dom evigt gröna ängarna. 
 
 
Vilka bloggar läser du? 
Jag brukar läsa Linn Strelins blogg och Linn Olssons. Dessa två bloggar brukar jag läsa vardagligen. Sedan tittar man självklart in på ett x antal andra bloggar också, men tyvärr inte dagligen. 
 
Bästa tävlingsanläggningen enligt dig? 
Oj, svår fråga då jag inte har varit ute och tävlat så oerhört mycket. Men utifrån mina egna erfarenheter och tycken så är det heltklart en anläggning med bra underlag, rymliga ytor på framridning och noga strukturerat med parkeringsplatser, funktionärer m.m. 
 
Vad använder du för data? 
Det är en HP dator. Vet dock inte vad själva modellen heter eller vad man ska säga.. Men den funkar och det är huvudsaken haha! 
 
Sto, hingst eller valack?
Helt klart valack. Jag kan inte säga direkt varför utan jag har varit med om ett par ston som har fått för sig en massa konstigheter och varit "ston" så att säga ;) En hingst har jag aldrig handskats med ens en gång. Så när vi höll på att leta häst så sökte jag endast på valacker haha.
 
Hur ser din framtid ut med hästarna? Kommer du att fortsätta rida eller vad är din plan?
Jag vill såklart hålla hästar och ridning vid liv även i framtiden. Just nu ligger all fokus på Mack som är 11 år och har många år kvar, och förhoppningsvis med mig! Sedan får man se, jag vill få det att funka även om jag ska plugga (här i stan) eller om jag ska jobba efter studenten. 
 
 
Hur många hästar har du haft? 
Mack är min första egna häst. Sedan har jag haft två foderhästar, en ponny som var min första foderhäst som jag hade när jag var ca 9 år. Och sedan Citron som jag nämnde i en fråga lite tidigare i inlägget! 
 
Svart eller brun utrustning på hästen? Och varför?
Svart! Jag tycker de är finare helt enkelt. När vi letade efter en dressyrsadel till Mack så var det redan bestämt att den skulle vara svart eftersom hans hoppsadel är brun. Lite variation skadar inte heller haha.
 
Tillsist! Vilken bloggportal tycker du är bäst att börja sitt bloggäventyr på? 
Ett solklart svar: blogg.se! Jag tycker att den portalen är galet bra (inte för att jag själv bloggar där haha) men även för att det är stilrena designmallar som man kan ändra själv i beroende på hur man vill att ens blogg ska se ut. Tyvärr tycker jag att de flesta andra bloggportalers bloggar ser exakt likadana ut.. tråkigt.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback