Två olika alternativ

En ny månad har tagit fart, nämligen augusti, utifall ingen har märkt de haha ;)  Innan augusti är slut så kommer alla skolor köra igång igen. Och på tal om skola och utbildning så hade jag tänkt berätta lite mera om min linje och mina planer inför framtiden. 

Jag går en ekonomi linje med en juridisk inriktning. Detta för att jag tyckte att linjen verkade relativt "bred" när jag valde i nian. Och det är den verkligen! Jag har med mig allting som jag har lärt mig hittills i bagaget och ibland händer det att jag plockar fram mina kunskaper inom exempelvis juridik vid enstaka tillfällen. Som tex när vi köpte Mack, när min ena bror köpte sin första lägenhet, när man handlar generellt från företag osv. 

Men vad är då mina planer efter studenten? Jag är lite kluven i om jag ska försöka söka och hitta ett jobb eller om jag ska plugga vidare till hösten. Under första året i gymnasiet så var jag helt inne på att plugga vidare till jurist, men nu är jag inte lika säker tyvärr.. Det är ett beslut som jag får tänka över! Men det är iallafall två olika alternativ - jobba eller plugga vidare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback