Denna värme alltså

Hela soliga och stekheta dagen igår spenderade jag med mina föräldrar på ett jättefint badställe vid namn Harge. Som tur var så fläktade det riktigt skönt där så man kunde sola utan några större problem. Och det var riktigt skönt i vattnet också, jag är en riktig badmänniska som kan vara i plurret hur länge som helst i princip. Så härligt! 

När vi åkte hem så cykla jag direkt iväg till stallet för att mocka och fixa åt Mack. Stackarn hade svettfläckar, typ ränder, i stort sett över hela kroppen som hade torkat.. Så jag svampade av honom överallt och han bara stod och njöt. Och i och med att han var så svettig igår så hade jag tänkt att åka till stallet mitt på dagen idag för att plocka in honom i boxen så att han slipper solen när den är som starkast mitt på dagen. 

Det är inte lätt att vara häst i denna värmen och med alla bromsar och flygfän..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback