Det ska börjas i tid

 Hur började eran tid som ryttare?
Jag tycker alltid att det är lika roligt att få läsa om hur olika personer fick upp ögonen för hästar och tillsist tog beslutet att börja rida. Vissa började på ridskola medan andra kanske fick en liten ponny av sina föräldrar - vägen är olika men vi alla har en tid där allting började. 

För min del så var jag väldigt ung! Min mamma var en hästtjej när hon var yngre med egen häst, foderhästar osv. Hon fick tyvärr inte mina två äldre bröder intresserade av ridsporten.. Men en dag så besökte vi hennes kompis som hade en storhäst. Dom satte upp mig i sadeln på den och jag ser seriöst ut som en pytteliten ärta på ett gammal foto från den dagen. Men vad hände när dom tog ner mig ifrån sadeln? Jag började gråta och blev jätteledsen hehe.. Så dom testade att sätta upp mig på hästen igen och då blev jag knäpptyst med ett enda stort leende på läpparna. Då förstod mamma direkt "det här är en liten hästjej minsann"! Och på den vägen är det kan man säga. 


Kommentarer
Tindra säger:

Jag red när jag var yngre kanske 6 år. Men slutade pga andra fritidsintressen så jag hann inte med :) Men jag tyckte de var kul ändå!

2014-07-30 | 19:54:06
Bloggadress: http://tinddras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback