Före vs efter

Jag hade tänkt visa ännu en redigering! Denna gång blir det på en häst som medverkade i en utställning förra året ute i Kumla. Det som jag har ändrat i bilden ser man rätt så tydligt - färg och färgstyrkan bland annat. Men jag har även lagt på några procents skärpa på ögat för att det ska "synas" ännu mera, eller vad man ska säga. "Fokus på ögonen" brukar vara ett bra tips att ha med sig i bagaget. Dock är det lite svårt när man ska fota hästar som Jenka eller småshettisarna som har en sån lång och tjock lugg i pannan som täcker. Man får trixa sig fram helt enkelt haha! 

Sedan har jag även lagt på en mörkare ton runtom med tanke på att all fokus ska ligga på hästen och inte på ex människan som sitter bakom i en röd tshirt eller liknande. Jag var lite lat och orkade inte redigera bort den personen hehe.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback