Lite omväxling ändå

Jag har precis landat hemma efter en god kvällsmat som stod klar direkt när jag kom hem från stallet, snacka om tajming! Idag red jag faktiskt barbacka för omväxlingens skull i paddocken tillsammans med hundraelva andra mygg och broms. Man blir för sjutton galen på dessa! Dagens lilla pass fick bli i ca 15 minuter som innehöll mycket volter. Jag förstår att koncentrationen inte var 100% idag tack vare alla flygfän, men han kändes fin ändå under den korta stunden. 

Imorgonbitti åker jag och mamma dit tidigt på morgonen för att rida på ängen som vi egentligen skulle ha gjort i måndags. Förhoppningsvis så slipper vi ett x antal flugor och annat som inte har vaknat till liv än. Och likaså är det en mycket behagligare temperatur under morgontimmarna innan solen börjar steka som attan. Hur gör ni under varma dagar som dessa? Rider ni tidigt på morgonen, sent på kvällen, eller ingenting alls? Vore intressant och veta! 


Kommentarer
Louice säger:

Vilken fin å söt häst. Påminner om min egen faktiskt :) Vad e det för stam på den?

å för att svara på ditt inlägg, jag rider mestadels på kvällarna å försöker rida i skogen i skuggan ;)

Svar: Åh tack! Jaså? Vad kul haha :) E: Armani, U: Marfa och UE: Dzamir. Man hittar lite kändare namn på hans pappas sida (Armani) haha, roligare att kika där ;)
Jenny

2014-07-22 | 22:05:59
Bloggadress: http://othello.blogg.se
Ronja säger:

Rider kvällar :)

Svar: De låter härligt! :)
Jenny

2014-07-23 | 11:48:25
Bloggadress: http://busigaponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback