Tagelarmband deluxe

Förra året fick jag något konstigt "ryck" och ville helst plötsligt inhandla material för att kunna göra tagelarmband. Sagt och gjort så fick jag ett paket i brevlådan som innehöll de mesta som man skulle behöva. Jag satt fastklistrad framför dataskärmen för att titta på olika tutorials - främst hur dom fäste själva änden av taglet i metallgrejen hehe. 

Den första försökskaninen blev Jenkas svans "Eftersom att den är så tjock" tänkte jag hehe. Men satan i gatan vad svårt de var i början.. Jag hade heller inte tänkt på att införskaffa mig något särskilt klister inför detta för att fästa ändarna så jag tog de första bästa som jag kunde hitta här hemma - Karlsons klister ;) 

När de första armbandet av Jenkas tagel var färdigt så fick mamma de som en liten överraskning! Men näst på tur var Mack haha, jag ville såklart ha ett armband själv. Men denna gången så gjorde jag två armband - ett vanligt och ett där det sitter ett kors i mitten (finns bilder nedan). Dock tröttna mitt intresse rätt snabbt över detta pysslande.. men det är kul att iallafall ha ett tagelarmband från Jenka och två stycken från Mack! Billigare än att beställa ett hehe.






Två tagelarmband från Mack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback