Uppe i ottan

Tidigt imorse åkte jag och mamma till stallet för att rida Mack ute på ängen innan det hann bli allt för varmt med irriterade broms. Vi gav oss ut straxt innan kl 9 och redan DÅ var det varmt! Herregud alltså vilken värme det är just nu. De är man minst sagt inte van vid! 

Vi tränade på att rida som i en 8:a, med noggran rakriktning i övergången när man ska ställa över. Jag fick även passa väldigt mycket på hans tempo - massiva skrittsteg haha! Då fick jag verkligen använda mitt säte och knipa om med knäna och vara tung i baken. Passet idag blev i ca 20 minuter och efteråt fick han komma ut i sin härliga hage med både flugtäcke och flughuva. Juste! Jag tänkte skriva en utvärdering angående flugtäcket + huvan som han nu har använt i några dagar + ett annat tips att tänka på!


En härlig bild från imorse! 

Kommentarer
Tindra säger:

Vacker bild :)

Svar: Tack så mycket!
Jenny

2014-07-23 | 17:23:52
Bloggadress: http://tinddras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback