Dressyrträning deluxe

Jag är så himla glad och framförallt nöjd över gårdagens dressyrträning för Daniel! Fastän Mack var lite hetsig inne i stallet som knappt kunde stå still så fort jag gjorde någonting annat än att pyssla med honom så gick det bra på själva träningen. Innan har vi alltid använt en del utav en gramantygel som ger ett stöd åt honom, men idag testade vi utan och det gick lika bra de - om inte bättre! 

Vi gjorde roliga övningar och vissa grejer som jag har fasat för innan och inte känt mig så säker på (ex öppnor) visade sig bara flyta på. Jag måste tillägga att han var rejält taggad under tiden som vi gick till ridhuset, och även när jag hade suttit upp och skulle skritta fram honom. Jag bestämde mig därför för att ta tyglarna lite tidigare än vanligt för att trava igång honom så att han fick ur sig den mesta överskottsenergin så att han inte ladda på den under träningen. Och det var lite fart på honom i början i traven, men med all den energin så vändes det till någoting positivt istället för negativt - ingen giraffhals överhuvudtaget, utan han jobbade där han skulle helt enkelt. 

Daniel tyckte även att det hade hänt lite grejer sen sist, och då kan man ju inte bli annat än glad?! Det är ett kvitto på att allt de jobb som min medryttare och jag har lagt ner på honom faktiskt ger resultat! Och jag har även varit mer taggad inför denna dressyrträningen än de innan just av den anledningen av att jag har känt hur Mack har utvecklats. 


Snart är det dags för den sista träningen á la dag 2 för Daniel! 
Och efter träningen ska en equiterapeut gå igenom honom. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback