In med nytt!

Ser ni någon skillnad på bloggen?... Ja, men självklart! Jag har ändrat headern hehe! Efter ridpasset idag så passade mamma på att fota oss utomhus. Och resultatet ser ni ovan. Jag hoppas ni gillar den lika mycket som jag gör! 

Så, vad tränade vi på idag då? Jo att jobba honom förvänd nästan hela tiden. Han var utåtställd på stora och små volter, skänkelvikning halvt igenom och då var han ställd åt de hållet vi skulle åt. Detta resulterar i att han måste lyssna mera på min skänkel och sits, vilket han kan vara lite nonchalant med ibland. Men idag gick det hyffsat iallafall! Dock något tung åt höger vilket han har en tendens att bli ibland.. Men annars gick det kanon. Och detta är en övning som jag borde (och ska) göra ofta med honom. Ibland kan man lägga större fokus på de och verkligen träna på de förvända medan man andra gånger kan lägga mindre fokus på de och endast checka av i mellanåt. Nyttigt nyttigt!  


Snart ska jag ner till stallet nära oss för att kolla på när vissa hästar, bland annat Lykke Li, löshoppar.
Det ska bli spännande att se - kameran följer med! 

Kommentarer
Evelyn säger:

Oh vilken snygg bild!

2014-05-03 | 21:56:54
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback