Kroppsbesvär á la ryttare

Om lite över en vecka så är det dags för dressyrträning igen för Daniel. Men tyvärr så kommer inte jag och Mack att vara med.. Dels så är det för min högerarm som har blivit knäpp igen (som tur var inte lika farligt som de var förut) och dels för att min rygg inte känns helt felfri. Jag har tidigare besökt sjukgymnasten som gav mig ett par övningar till ryggen samt ett tips om att använda massage-elektroder som kan mjuka upp och få igång blodcirkulationen på de ömma punkterna. Och detta gjorde jag under en period vilket var huuuur skönt som helst! Men efter att ryggen blivit bättre så slutade jag att använda massagegrejen, vilket jag funderar på att börja med igen. 

Nog med att jag har en ordentlig svank så sitter dessutom de ömma punkterna precis vid och straxt nedanför svanken. Glöm inte att det är lika viktigt att ta hand om er själva som det är att ta hand om eran fyrfoting! 

Jag och Mack siktar istället på att träna för Daniel vid nästa tillfälle - förhoppningsvis är både rygg och arm på min sida då! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback