Details and so on

 
 
Godmorgon på er. Jag tänkte dela med mig av detta lilla "collage" där man kan se tydligt vilken skillnad ljuset gör för en bild. De bilder som är fotade inomhus och med sämre dagsljus blir brusigare än exempelvis nessesären. Detta kan man även ställa in manuellt på sin kamera om det är dåligt med ljus i rummet. Det finns även en inställning i kameror som heter ISO, och om jag inte har helt fel är det just denna som begränsar ljusintaget och vise versa. Dock blir mina bilder så brusiga och nästan "streckiga" när jag har ett högt ISO värde. Så denna brukar inte jag använda mig av när jag fotar. Jag kommer ihåg att jag tog jättefina porträttbilder med ett högt värde på ISO. Och jag märkte inte att bilderna blev så repiga som dom blev.. Utan det såg jag inte förrän jag hade laddat över dom på datorn. KUL?! Haha..Därför låter jag ISO värdet vara oförändrat, det blir nog bäst så 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback