Photoshop eller photoshop?



Översta bilden visar Photoshop cs3 Extended utseendemässigt och nedersta Photoshop CC. 
 
 
Photoshop cs3 Extended eller Photoshop CC? På mina andra datorer hade jag Photoshop cs3 Extended, ett bra program som jag utvecklades i för var dag som gick. Men då dessa datorer bestämde sig för att lägga ner verksamheten så försvann programet med dom.. Numera kollar jag av möjligheterna till att köpa ett nytt redigeringsprogram som är liknande som mitt tidiga. Hittills har jag funnit Photoshop CC som är nytt för i år och som jag testar på innan jag bestämmer mig hur jag ska göra. Än så länge är de programmet väldigt likt Cs3 Extended men skillnaden är att CC programmet är skapat för just bilder, redigering och skapande. 

Ett bra redigeringsprogram är som A och O. Utan ett så måste man ta bilder nästintill perfekt med allting såsom bakgrund, ljus, skärpa och diverse inställningar. I ett redigeringsprogram kan man snabbt ta bort en oönskad soptunna eller varför inte göra bilden ljusare? Det finns sååå mycket att utforska i dessa program. Som ni kan se är det nästan bara färgen rent utseendemässigt som skiljer programmen åt. Förövrigt är verktygen längs vänstra sidan i princip likadana. Dock har jag inte hunnit testa CC programmet mer seriöst, det ska självklart göras! 

Kommentarer
Amanda säger:

Jag har CC, och det är jättebra! Jag rekommenderar starkt :) Gillar att det är som en premenation också :)

2015-07-30 | 16:10:52
Bloggadress: http://nouw.com/Amandajosefsson

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback