Gårdagen

Igår kom jag ut till stallet rätt sent, vid klockan 17. Och vanligtvis brukar det ta ca 3 timmar för mig att mocka, rida och fixa iordning allting. Men igår var jag minsann effektiv och blev klar med både ridning och alla sysslor innan kl 19! Två timmar... det måste nog vara ett rekord! Jag red ändå i ca 50 minuter i paddocken fastän det var gråa moln ute och lite kyligt. 


Han känns lite stelare, särskilt åt höger, vilket kan bero på att han vilade torsdag-söndag. Men nu är vi tillbaka till dom vanliga rutinerna igen så det stela kommer förhoppningsvis försvinna. Hur som helst tränade vi på att galoppera i serpentinbågar men att göra ett avbrott till skritt varje gång vi kom fram till medellinjen. Och Mack är inte sådär jätte pepp på att sakta av från galopp.. Men det gick bättre och bättre. Och en fin galopp fick han också. Det borde nog vara hans gångart med ett stort plus i kanten! 

Ikväll är det valborgsfirande. Men innan de blir det en trip till stallet för att rida! Det skulle komma regn framåt eftermiddagen och kvällen (suck), så troligtvis blir det ett pass i ridhuset idag. Hoppas ni får en härlig valborg! 
 
Världens sötaste ponny 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback