Gräsligt gott

Jag tror ingen har missat att det är fredag idag, tjoho! Jag har laddat upp med goa inlägg som dyker upp under dagen, så håll utkik. 

Igår åkte jag iväg till stallet precis som vanligt. Mack och hans tre stallkompisar stod inne och mumsa på sin eftermiddagsmat, vilket han fick göra medan jag mockade åt honom. Det är sååå skönt att jag kan vistas i hans box tillsammans med honom utan att han ska bli arg eller irriterad. Självklart är det alltid skönare att mocka utan någon häst i boxen, men jag brukar trängas med honom om det är så att han har relativt mycket hö kvar av sin eftermiddagspåse. Annars kan man alltid ställa ut honom på gången, det funkar såklart också! 

Hur som helst så gjorde jag färdigt alla vanliga stallsysslor innan jag började att borsta honom en lång stund. Jag tog bland annat ryktstenen vilket resulterade till att han är några vinterhårstrån fattigare nu hehe! Sedan gick vi ut i paddocken och promenerade varvat med NH. Och som ett fint avslut så fick han mumsa gräs utanför paddocken - de tyckte han minsann om! Det var knappt att han ville gå därifrån haha.


Kommentarer
Evelyn säger:

Jättefin bild på er 2! :)

Svar: Tack så mycket!
Jenny

2014-04-25 | 10:22:37
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Vilma Bäckström säger:

Super fin blogg du har! :)

Svar: Tack detsamma goa du! :)
Jenny

2014-04-25 | 19:15:33
Bloggadress: http://vilmabackstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback