En lättnad

Godeftermiddag får man väl lov att säga vid den här tidpunkten! Jag är ledsen för en kass uppdatering under dagens början. Men jag kan börja berätta att kvällen igår spenderades med ett par vänner, vi hade en mysig spelkväll med mycket skratt. Jag cyklade därifrån runt kl 2 på natten hehe.. Men ställde alarmet på 9 på morgonen.. med endast sex timmars sömn så var det bara att ta sig upp för att käka frukost och därefter måla lite här hemma. Efter drygt en timme ringde hovslagaren som berättade att han var påväg så då var det bara att cykla iväg i racerfart mot stallet. Mack som annars har varit lite trälig att sko var superduktig idag! Inge trams överhuvudtaget! Visserligen har det bara blivit bättre och bättre när det gäller att sko honom men kanske har det och göra med att han trivs bättre i den stalldelen som han står i nu? Förut har vi alltid haft inne en till häst som sällskap men idag var första gången som han var själv och det gick oerhört bra. Han har faktiskt inte brytt sig ett dugg om att vara ensam i boxen eller i stallgången i den nya stalldelen, så det känns riktigt skönt! 

Så nu har han fyra nya skor på fossingarna. Och jag ska dit senare för att släppa in hästarna, dock inte rida för det är min medryttare som har hand om honom idag. Men imorgon är det upp på hästryggen igen, yey! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback