En bra väg

Ni har säkerligen hört om foderhästar som man kan låna utav ägaren i ett par år. Det beror såklart på vad man har kommit överrens om i kontraktet. Men detta tycker jag är ett superbra sätt att få känna på hur det är att ha en egen häst. Den enda skillnaden är i stort sett att man inte står som ägare på hästen. 

Min första lånehäst var en b-ponny vid namn Piggelin. En väldigt busig kille med glimten i ögat. Jag var runt 9-10 år kanske när jag hade honom. Självklart hjälpte min mamma till en hel del i stallet, hon hade då också en foderhäst, en nordsvensk vid namn Axa. Men tyvärr var Piggelin liiiite för busig för min del. Han visste precis vad han skulle göra för att lilla Jenny skulle ramla av och falla ner på backen. För hur smart är det inte att ta ner huvudet mitt i en galopp och tvärnita? Ja, ni förstår nog själva att jag inte hade en chans att sitta kvar i sadeln haha.. 

Jag tycker det är en bra början att hitta en foderhäst innan man skaffar sig en egen häst som man köper. Oftast brukar foderhästar vara till salu om man är intresserad. Men om man inte känner att hästen passar en så kan man alltid lämna tillbaka den när kontraktet går ut. Kort och gott så är det ett bra sätt att få känna på hur det är att ha en egen häst! 


Kommentarer
Alice säger:

Åh vad söt! :D Jag skulle verkligen vilja ha en foderhäst.

Svar: Javisst är hon? Åh, de förstår jag :)
Jenny

2014-07-30 | 21:26:57
Bloggadress: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Evelyn säger:

Min första "egna" ponny var en foderhäst som vi senare köpte :)

Svar: Jahaja, där ser man :)
Jenny

2014-07-31 | 10:18:32
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback