Din åsikt?

När är det man lämnar ponnytiden och flyttar upp på storhäst? Är det när man har blivit för lång? Eller man kanske rent ut sagt tröttnar på ponnyer och längtar till en storhäst? Det kanske är så att man inte vill lämna ponnytiden alls utan fortsätter? 
 
Vad är din åsikt kring detta? När tycker du det är dags att flytta upp till storhäst? 
 
Personligen dras jag mer till storhästar än till ponnyer. Men det hindrar mig absolut inte ifrån att rida Citron lite då och då som är en liten d-ponny. Jenka är en liten storhäst kan man säga, ca 155cm. Men jag kan helt ärligt säga att jag dras till dom större hästarna som är 165 + och det är nog för att jag känner mig för lång på ponnyer och att jag känner mig mer "lagom" eller vad man ska säga på en storhäst. Visserligen kanske jag inte ser så lång/stor ut på Citron nedan. Men det sitter nog i huvudet att jag känner mig som en jätte, haha.
Jag och Citron. 

Kommentarer
Victoria säger:

Jag är själv rädd för att bli för lång & behöva gå upp på storhäst. Vill ta vara på min ponnytid så länge som möjligt.. Vad tycker du då? Fin blogg btw :D Lust att göra ett bloglovin byte? :D

Svar: Åh, ja det förstår jag! Det är ju väldigt olika med det, och jag tycker att så länge man inte är för lång för att rida ponny och tycker det är kul så ska man självklart fortsätta med det! Men är man för lång och känner suget efter en storhäst så ska man absolut "flytta upp" eller vad man nu ska säga:) Tack så hemskt mycket - och detsamma till dig!:D
Jenny

2013-05-10 | 20:16:09
Bloggadress: http://victoriahavelid.blogg.se
Olivia säger:

Jag började rida storhäst hösten/vintern efter att min foderponny såldes. Då fick jag äntligen lov att köpa egen häst och ville då ha en storhäst så att jag kunde ha den längre än 1,5 år. Dessutom älskar jag att rida storhäst :)!


Sv: han är en KWPN e:up to date ue:calvados :)

Svar: Ja men där ser man! Jo man tänker ju lite så, iallafall jag, om jag ska köpa en häst så ska det vara en storhäst då det inte finns någon risk att man blir för lång:) Vad kul och höra!
Jenny

2013-05-10 | 21:00:05
Bloggadress: http://olivianilsson.weride.se
Elina säger:

Jättefin blogg! Hur mår du idag?(:

Svar: Tack du! Jag mår bara bra tack:)
Jenny

2013-05-10 | 21:42:02
Ida säger:

SV: Det kommer ett inlägg om det imorgon, har tidsinställt det till 14.30.

Jag kommer nog gå över på storhäst när jag är 18 men ändå fortsätta rida ponny. Gillar inte storhästar så... ;)

Svar: Okej då får jag kika in då! Jaha där ser man;) Får jag fråga varför du inte gillar storhästar? Blev lite nyfiken nu haha
Jenny

2013-05-10 | 21:59:07
Bloggadress: http://Gartunarider.blogg.se
Elin säger:

Jag tycker det är dags om man blir för lång för ponny, även om inte ponnyåren är slut. Men man kanske blir sugen på storhäst trots att man inte är för lång eller för gammal för ponny, och då kan det ju vara dags då :) Själv kommer jag alltid kunna rida ponny, så jag kommer nog göra det ponnytiden ut!:)

Svar: Ja men precis! Jag tycker precis som dig om det du säger!:) Åh, vad härligt!
Jenny

2013-05-10 | 22:08:16
Bloggadress: http://slowmotionphoto.horseworld.se
my törnqvist säger:

Superfin blogg!! Läs gärna min nyuppstartade hästblogg :)

Svar: Tack så mycket! Absolut kan jag kika in!:)
Jenny

2013-05-10 | 22:42:01
Bloggadress: http://mytrnqvist.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback