Visste ni..

..att jag gick på ponnytrav när jag var yngre? Dock slutade jag när jag skulle börja kursen där man får licens för att tävla. Men jag kommer ihåg att vi åkte ut till en stor travbana med ponnyerna och tränade där ute. Och tror ni inte att den minsta lilla shettisen vid namn Viktor vann på varenda upplopp?! Den lilla sprang ifrån dom större russen och man såg bara i ögonvrån hur en liten svart-vit sak kom susandes förbi, upplopp efter upplopp! 
 

Jag kommer ihåg att jag hade en favorit bland russarna som hette Mr Boss, kallades för Bossen. Men även en shetlandsponny som hette Elof. Och varje gång dom skulle placera ut oss på varsin ponny så höll jag tummarna på att jag antingen fick Bossen eller Elof. Hur som helst så åkte min mamma med ett kompisgäng ut dit för några år sedan för att testa på ponnytrav och roa sig, och självklart följde jag med! Det var en hel del nya russ men även några som fanns på "min tid" (usch vad gammalt de där lät) när jag gick där. Kul att träffa på både nya och gamla ponnyer! Vi blev tilldelade en ponny så att vi var två personer på varje, och vet ni vilken jag fick? Jo ingen mindre än Elof! Snacka om att det var ruskigt kul att få se honom igen och även få köra honom ännu en gång. Det är helt klart minnen för livet som man bär med sig, både travtiden för flera år sen men även återträffen med vissa utav ponnyerna. 
 
 
Halvtaskig bild.. Men här har ni fin-fina Elof ovan! Jag vann även banan som vi skulle köra på tid, travkunskaperna satt fortfarande i!

Kommentarer
Evelyn säger:

Vad coolt ändå :D

2014-08-17 | 14:42:09
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback