En ovanlighet

Som jag kanske inte har nämnt (och som kanske inte behöver nämnas hehe) är att jag har gått och blivit sjuk... TRIST är bara förnamnet! I onsdags när jag skulle rida så kändes det verkligen som att kroppen var i viloläge, så trött och slö. Hur som helst så skippade jag sadeln så det blev en utrustning mindre att ta på haha, så vi red alltså barbacka i onsdags. Red självklart i paddocken och vi började i skritt. Han blev riktigt mjuk efter en massa övningar - jättekul! På slutet så var jag tvungen att testa trava litegranna och gissa vad?! Det gick huuur bra som helst, utan att överdriva. Mack travade lugnt och var riktigt fin! Det var nog mycket tack vare all uppmjukade övningar i skritt som vi hade gjort innan. Jag satt så bekvämt och han lyssnade klockrent på när jag ville sakta av - skönt. 
 
Nästa gång kanske vi får testa galoppen också ;) Dock tänker jag inte vara själv då (vilket jag var i onsdags). Då får minsann min kära moder följa med utifall, hehe. Men roligt var det iallafall! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback