En kanon övning!

Tack vare att jag cyklade till stallet under min långa rast på ca 3 timmar så hann jag mocka och få de gjort, och på så vis tjäna ihop en massa tid under kvällen så att jag skulle hinna rida - vilket fungerade! När jag kom till stallet under kvällen så stod han inne och mumsa de sista på eftermiddagsmaten. Jag tog ut och borstade honom på gången, precis som vanligt. 

Och nu till själva övningen som jag tog fram. Jag har för mig att jag har berättat om denna på min och Selmas gemensamma blogg för kanske några månader sen? Hur som helst så är det en suverän övning - speciellt för Mack som kan fuska och glida ut med ytterbogen, då övningen gäller att ha koll på hela paketet. 

Jag levde upp till Picassos förväntningar och målade denna bilden lite snabbt för att visa er. Dom röda strecken är bommar medan de beiga är ridvägen som man rider. Och detta gör man i trav i bägge varven. Sedan kan man göra det ännu svårare och ta det i galopp, eller rida på två bommar i galopp som ligger lodrätt med varandra och rida som ett U. 

Mack skötte sig iallafall jättebra. Han gillar bommar och han gillar galopp = en glad häst. Vi gick ur denna övningen lite då och då för att göra någonting annat. Och då istället så tränade vi på att skritta förvänd i volter samt skänkelvikningar - för att lossa bogarna ännu mera. Mack skötte sig någorlunda fint i början, lite stretig och självklart tycker han att det är jobbigt hehe. Men mot slutet så lossna det jättefint, både i det förvända och med själva övningen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback