Luddmarkering













 
 
Här kommer beskrivningar till varje bild, vi börjar uppifrån! 
1. Verktyget heter "rektangulär markeringsram", klicka på den. 
2. Markera de motiv som du vill arbeta med, i mitt fall runt blommorna (se bild nr 2). 
3. Högerklicka och välj sedan "Ludd". 
4. Ange pixlar, jag valde 70px. Man får mixtra lite och se vilket som passar bäst beroende på hur mycket man vill att det ska "smetas ut". 
5. Den rektangulära markeringens form förändras tack vare pixel antalet jag angav (70 pixlar). Ju mindre pixlar man väljer = desto mindre "cirkel" blir det. 
6. Denna bild visar hur det blir när man redigerar ljuset på blommorna om man struntar i att välja "ludd" utan istället nöjer sig med att markera blommorna = en skarp rektangulär linje där man har markerat. 
7. Denna bild visar istället hur det blir när man använder sig av "ludd" = det skapas ingen skarp linje utan ljuset "tonas" ut. 

Kommentarer
Sandra! säger:

Tack för tipsen! Jag är nybörjare i photoshop så det där ska jag testa :D

2015-07-30 | 20:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback